Математика

Математика

Тема: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь.
4 клас


Учитель:  Курганська Л. М.

Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати допитливість, інтерес до предмета.
Обладнання: предметні малюнки морських тварин, малюнок підводного царства.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Бесіда.
 - Погляньте на дошку. Що ви бачите?(Підводний світ, морське дно)
- Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових рифів, водоростей.
- Чого тут бракує? (Морських жителів)
- У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимось. Кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.
2.Усний рахунок
Цікава математика. Виконайте ланцюжок обчислень і дізнаєтесь:
·                   Яка маса мозку синього кита.
·                   Яка маса королівського пінгвіна.
·                   Яка довжина китової акули.
·                   Скільки років живе кашалот.
·                   Яку швидкість можуть розвивати дельфіни.
3. Математичний диктант.
Першим гостем є великий камчатський краб. Він приніс нам морський математичний диктант.
·                   Маса камчатського краба 7 кг. Яка маса 70 крабів? (490кг)
·                   У кашалота 70 зубів, це на 190 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (260 зубів)
·                   Морж може перебувати під водою 10 хв. А кашалот у 6 разів довше. Скільки часу може перебувати під водою кашалот? (60 хв)
·                   Лев може бігти зі швидкістю 72 км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. Яка швидкість акули? (36 км/год)
(Учні записують тільки відповіді, а один учень біля дошки.490кг, 260,60хв,
36 км/год)
-                     Ви дізналися дещо про життя морських тварин. З деякими з них ми сьогодні познайомимося ближче.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Повторення алгоритмів письмового додавання і віднімання трицифрових чисел.
-    Другим нашим гостем є зубчастий кит – кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодовуються молоком. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками. А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км. Наш гість кашалот просить, щоб ви нагадали йому і всім алгоритм  письмового додавання і віднімання трицифрових чисел.
(Учень біля дошки розповідає алгоритм письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Учні записують в зошити.)
483+255=738                            483 – 255=228
2.Повідомлення теми і мети уроку.
-    Кашалот дякує вам і говорить, що ви легко впораєтеся з новою темою уроку. А тема сьогоднішнього уроку така: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розвязуються відніманням.
3.Ознайомлення з правилом. ( ст.64)
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Розвязування прикладів з поясненням.
-                     А тепер зустрічаємо дельфіна. Можливо хтось бачив дельфінів?
    Дельфіни найрозумніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях вчені намагаються спілкуватися з ними. Дельфін пропонує нам знайти значення виразів:
   45 374                          5 478
+   8 406                         - 2 349
    53 770                           3 129
( Два учні біля дошки.)
V.Розвиток математичних знань.
1.Розвязування рівнянь.
-     Наступний наш гість – акула. Давайте познайомимось з нею. Не даремно її називають грозою морів. Зуби в акул у 6 рядів і гострі як пилка. Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тигрова акули, акула-молот. До нас завітала голуба акула. І пропонує нам розвязати рівняння:
Х + 34 013 = 764 354                     Х – 20 244 = 45 645
Х = 764 354 – 34 013                     Х = 45 645 + 20 244
Х = 730 341                                   Х = 65 889
(Учні біля дошки пояснюють, як знайти невідомий компонент)

2.Фізкультхвилинка
3. Розвязування задачі.
-      Наступне завдання нам принесла цікава риба-прилипала. Вона до нас не припливла, а приїхала. Прилипла своїм спиним плавником до живота акули і подорожує разом з нею, збираючи рештки її обіду. Вона пропонує нам розвязати задачу № 392
Аналіз змісту задачі.
Самостійне виконання (вчитель допомагає учням, які потребують допомо0ги)
Б.- ?
В. -7250 кг
З. - ?, на 3240 кг менше
1) 7250 – 3240 =4010(кг) –залишилося.
2) 7250 + 4010 =11 260(кг) – було.
Відповідь: 11 260 кг картоплі зберігалося в овочесховищі.
4.Складання задачі за коротким записом.
-  Познайомтесь з електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з електричним скатом небезпечна. Він приніс нам короткий запис задачі. І хоче, щоб ви склали та розвязали задачу.

    ____          34 679 м

      ____          ?, на 12 458 м більше, ніж  акула

   ____           ?, на 7 865 м  менше, ніж дельфін       

(Акула пропливла 34 679 м , дельфін – на 12 458 м більше, ніж акула, а кашалот – на 7 865 м  менше, ніж дельфін. Скільки метрів проплив кашалот?
1)    34 679 + 12 458 = 47 137 (м)- проплив дельфін.
2)    47 137 – 7 865 = 39 272(м) – проплив кашалот
Відповідь: 39 272 м проплив кашалот.
5.Розгадування ребусів.
-    Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник. У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу. Вудильник нагадує нам, що пора підвести підсумок уроку. Але спочатку розгадаймо ребуси. (Квадрат, діаметр, циркуль)
-    Що таке квадрат? Діаметр?Циркуль?

                                  


 
VІ. Підсумок уроку.
-                     Що дізналися про письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел?
-                     Що здалося складним?
-                     Над чим ще слід попрацювати?
-                     Де можемо використати отриманні знання про мешканців морів та океанів?
-                     Назвіть тварин, з якими ми сьогодні познайомилися.
-                     Що цікавого ви запамятали?

VІІ. Домашнє завдання.


Урок-квест 

******

Комментариев нет:

Отправить комментарий