Математика
Тема: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Розв’язування задач і рівнянь.
4 клас
Учитель: Курганська Л. М.
Мета: ознайомити учнів з прийомом письмового додавання і віднімання багатоцифрових чисел у межах мільйона; вдосконалювати вміння розв’язувати рівняння, задачі; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати допитливість, інтерес до предмета.
Обладнання: предметні малюнки морських тварин, малюнок підводного царства.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Бесіда.
- Погляньте на дошку. Що ви бачите?(Підводний світ, морське дно)
- Так. Перед вами зображення морської глибини, коралових рифів, водоростей.
- Чого тут бракує? (Морських жителів)
- У ході уроку ми заселимо це морське царство тваринами. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимось. Кінцевий вигляд цього малюнка буде залежати від швидкості і якості вашої роботи.
2.Усний рахунок
Цікава математика. Виконайте ланцюжок обчислень і дізнаєтесь:
· Яка маса мозку синього кита.
· Яка маса королівського пінгвіна.
· Яка довжина китової акули.
· Скільки років живе кашалот.
· Яку швидкість можуть розвивати дельфіни.
3. Математичний диктант.
Першим гостем є великий камчатський краб. Він приніс нам морський математичний диктант.
· Маса камчатського краба 7 кг. Яка маса 70 крабів? (490кг)
· У кашалота 70 зубів, це на 190 менше, ніж у дельфіна. Скільки зубів у дельфіна? (260 зубів)
· Морж може перебувати під водою 10 хв. А кашалот у 6 разів довше. Скільки часу може перебувати під водою кашалот? (60 хв)
· Лев може бігти зі швидкістю 72 км/год, що в 2 рази більше, ніж швидкість акули. Яка швидкість акули? (36 км/год)
(Учні записують тільки відповіді, а один учень біля дошки.490кг, 260,60хв,
36 км/год)
- Ви дізналися дещо про життя морських тварин. З деякими з них ми сьогодні познайомимося ближче.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.Повторення алгоритмів письмового додавання і віднімання трицифрових чисел.
- Другим нашим гостем є зубчастий кит – кашалот. Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як і люди, вигодовуються молоком. Є беззубі кити, вони харчуються дрібними рачками. А кашалот споживає і більших тварин, за якими може пірнати на глибину до 1 км. Наш гість кашалот просить, щоб ви нагадали йому і всім алгоритм письмового додавання і віднімання трицифрових чисел.
(Учень біля дошки розповідає алгоритм письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Учні записують в зошити.)
483+255=738 483 – 255=228
2.Повідомлення теми і мети уроку.
- Кашалот дякує вам і говорить, що ви легко впораєтеся з новою темою уроку. А тема сьогоднішнього уроку така: Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Задачі, які розв’язуються відніманням.
3.Ознайомлення з правилом. ( ст.64)
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Розв’язування прикладів з поясненням.
- А тепер зустрічаємо дельфіна. Можливо хтось бачив дельфінів?
Дельфіни найрозумніші морські тварини. Пораненого дельфіна товариші підтримують на поверхні води. Так вони рятують і людей. Дельфіни виступають у морських цирках, а в спеціальних лабораторіях вчені намагаються спілкуватися з ними. Дельфін пропонує нам знайти значення виразів:
45 374 5 478
+ 8 406 - 2 349
53 770 3 129
( Два учні біля дошки.)
V.Розвиток математичних знань.
1.Розв’язування рівнянь.
- Наступний наш гість – акула. Давайте познайомимось з нею. Не даремно її називають грозою морів. Зуби в акул у 6 рядів і гострі як пилка. Шкіра багатьох акул вкрита лускою з гострими шипами, тому навіть легкий дотик акули наносить серйозні рани. Дуже небезпечні біла, голуба, тигрова акули, акула-молот. До нас завітала голуба акула. І пропонує нам розв’язати рівняння:
Х + 34 013 = 764 354 Х – 20 244 = 45 645
Х = 764 354 – 34 013 Х = 45 645 + 20 244
Х = 730 341 Х = 65 889
(Учні біля дошки пояснюють, як знайти невідомий компонент)
2.Фізкультхвилинка
3. Розв’язування задачі.
- Наступне завдання нам принесла цікава риба-прилипала. Вона до нас не припливла, а приїхала. Прилипла своїм спиним плавником до живота акули і подорожує разом з нею, збираючи рештки її обіду. Вона пропонує нам розв’язати задачу № 392
Аналіз змісту задачі.
Самостійне виконання (вчитель допомагає учням, які потребують допомо0ги)
Б.- ?
В. -7250 кг
З. - ?, на 3240 кг менше
1) 7250 – 3240 =4010(кг) –залишилося.
2) 7250 + 4010 =11 260(кг) – було.
Відповідь: 11 260 кг картоплі зберігалося в овочесховищі.
4.Складання задачі за коротким записом.
- Познайомтесь з електричним скатом. У його тілі сховано щось на зразок електричних батарейок. Кожна зокрема слабенька, а разом вони дають досить сильний струм. Тому зустріч з електричним скатом небезпечна. Він приніс нам короткий запис задачі. І хоче, щоб ви склали та розв’язали задачу.
____ 34 679 м
____ ?, на 12 458 м більше, ніж акула
____ ?, на 7 865 м менше, ніж дельфін
(Акула пропливла 34 679 м , дельфін – на 12 458 м більше, ніж акула, а кашалот – на 7 865 м менше, ніж дельфін. Скільки метрів проплив кашалот?
1) 34 679 + 12 458 = 47 137 (м)- проплив дельфін.
2) 47 137 – 7 865 = 39 272(м) – проплив кашалот
Відповідь: 39 272 м проплив кашалот.
5.Розгадування ребусів.
- Останнім нашим гостем є глибоководна риба-вудильник. У неї на голові росте своєрідна вудка з ліхтариком на кінці. Ліхтарик світиться у темряві і приваблює довірливих рибок, що пливуть вудильнику прямо в пащу. Вудильник нагадує нам, що пора підвести підсумок уроку. Але спочатку розгадаймо ребуси. (Квадрат, діаметр, циркуль)
- Що таке квадрат? Діаметр?Циркуль?
VІ. Підсумок уроку.
- Що дізналися про письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел?
- Що здалося складним?
- Над чим ще слід попрацювати?
- Де можемо використати отриманні знання про мешканців морів та океанів?
- Назвіть тварин, з якими ми сьогодні познайомилися.
- Що цікавого ви запам’ятали?
VІІ. Домашнє завдання.
Урок-квест
Комментариев нет:
Отправить комментарий